Er is een toenemende vraag naar verpakkingen als gevolg van een verandering in consumptiegedrag over de hele wereld als gevolg van een groeiende middenklasse en een groeiende oudere bevolking.

De huidige consumenten eisen drie belangrijke punten in hun verpakte producten, vooral als het gaat om de verpakking van voedselproducten: gemak, gebruiksgemak en transportgemak.

Retailers zijn op zoek naar vergelijkbare kwaliteiten, en daar naast ook naar betere verpakkingen waardoor de inhoud langer houdbaar is.

Met een grotere vraag komen er ook grotere marktkansen en wij zijn klaar om de komende tijd een gestage groei te realiseren.

Hoe kunnen productverpakkingen minder impact hebben op het milieu?

Om de wereld beter achter te laten, mag plastic niet in het milieu terechtkomen.
Minder verpakkingsmateriaal gebruiken is daarbij een logische stap, maar een plastic verpakking speelt ook een belangrijke rol in het verminderen van voedselverspilling.

Een verpakking zorgt ervoor dat het product langer vers en houdbaar blijft. Dat leidt tot minder voedselverspilling en een lagere milieu-impact. Daarom is het van belang dat voor elk product de beste balans wordt gezocht tussen wel of niet verpakken en welk verpakkingsmateriaal het minst belastend is voor het milieu.

Als dat plastic is, dan is het belangrijk dat het plastic daarna gerecycled wordt. Plastic is namelijk geen afval, maar moet gezien worden als grondstof voor nieuwe materialen.

Een goede verpakking leidt tot minder voedselverspilling en een lagere milieu-impact.
Daarom is het belangrijk om de juiste balans te vinden tussen enerzijds voedselverspilling voorkomen en anderzijds zo min mogelijk verpakkingen gebruiken.

Circulaire economie.

Onze verpakkingen zijn 100% recyclebaar. Dat is cruciaal op weg naar een circulaire economie, waarin afval niet meer bestaat, maar de grondstof is voor nieuwe producten. Daarnaast wordt zoveel mogelijk gebruik gemaakt van gerecycled materiaal.

Naast recycling is hergebruik een heel belangrijk punt. Door verpakkingen opnieuw te gebruiken, voorkomen we afval en gaan er geen grondstoffen verloren.

Consumenten hebben de belangrijkste rol.

Iedereen heeft een onmisbare rol in het succes van recycling en hergebruik.
Wij kunnen het niet alleen. Door goed de weggooiwijzer op de verpakking te volgen en verpakkingen waar mogelijk te hergebruiken, kan iedereen zelf een bijdrage leveren.

Zo zorgen we er samen voor dat we de wereld beter achterlaten!